Ετοιμοι να ξεκινήσουν διάλογο, όχι για την ακύρωση της σύμβασης παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ Νέου Ικονίου, αλλά για την τροποποίησή της σε ορισμένα εργασιακά θέματα, φαίνεται ότι είναι η κυβέρνηση και η κρατική κινεζική εταιρεία Cosco.
Την ίδια στιγμή οι 1.500 λιμενεργάτες όχι μόνο εμμένουν στις απεργιακές τους θέσεις, που κρατούν κλειστό το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά για 15 ημέρες, αλλά σκληραίνουν τη στάση τους, αφού μέσω των συνδικαλιστών τους ζητούν πλέον την ολική επαναδιαπραγμάτευση, που, όπως τονίζουν, ήταν προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης.
Πάνω από δύο ώρες η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη, που από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων της δίνει «μάχη» προκειμένου να επανέλθει το λιμάνι στους κανονικούς του ρυθμούς, συνομιλούσε στο γραφείο της με τον Κινέζο πρεσβευτή στην Αθήνα, Luo Linguan, προσπαθώντας να τον πείσει ότι ένας διάλογος μεταξύ των στελεχών της διοίκησης της Cosco και της κυβέρνησης θα έλυνε τον «γόρδιο δεσμό» της απεργίας.
«Τήρηση κατά γράμμα»
Απαντώντας στην υπουργό, ο Κινέζος πρεσβευτής επεσήμανε, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι «το μόνο που επιζητεί η Cosco από την ελληνική κυβέρνηση είναι να τηρηθεί κατά γράμμα η υπογραφείσα σύμβαση παραχώρησης και να ξεκινήσει η εγκατάσταση των υπαλλήλων της ΣΕΠ Α.Ε. στις τεχνικές εγκαταστάσεις και τα γραφεία του ΣΕΜΠΟ», ενώ άφησε να εννοηθεί ότι δεν αποκλείεται η Cosco να προχωρήσει σε απαιτήσεις εναντίον του ΟΛΠ, η διοίκηση του οποίου, όπως είπε χαρακτηριστικά, δεν έχει λάβει μέχρι σήμερα τα νομικά μέτρα εναντίον των εργαζομένων.
Βγαίνοντας δε από το γραφείο της υπουργού ο Κινέζος πρεσβευτής, ο οποίος, σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους, από την μέρα των απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών έχει ειδοποιήσει ανώτατα κυβερνητικά στελέχη στο Πεκίνο, αλλά και τον πρόεδρο της Cosco, Capt. Wei Jiafu, δήλωσε ότι «η κινεζική πλευρά πιστεύει ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει τη θέληση να λύσει το πρόβλημα και ελπίζει ότι αυτό θα γίνει, έτσι ώστε το λιμάνι να επανέλθει στην εύρυθμη λειτουργία του».
Μετά τη συνάντηση η κ. Κατσέλη δήλωσε ότι «με τον Κινέζο διπλωμάτη είχαμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε για όλα τα θέματα της συνεργασίας μας, στην οποία προσβλέπουν και τα δύο μέρη. Θέλουμε να αναπτύξουμε την οικονομική συνεργασία με την Κίνα, να ενισχύσουμε τις εμπορικές και τις επενδυτικές μας σχέσεις για αμοιβαίο όφελος και των δύο χωρών» και κατέληξε: «Πιστεύουμε σε αυτή τη φιλία και τη συνεργασία και θα κάνουμε τα αδύνατα-δυνατά και οι δύο για να επιλύσουμε όποια προβλήματα έχουν δημιουργηθεί και να προχωρήσουμε μπροστά για μια αποδοτική συνεργασία».
Από τη δήλωση της κ. Κατσέλη και μόνο φαίνεται ότι ο διάλογος έχει ανοίξει μεταξύ της κυβέρνησης και των ανθρώπων της Cosco, οι οποίοι -σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες- στις πιέσεις που ασκούν προς την κυβέρνηση έχουν επιστρατεύσει και Ελληνες εφοπλιστές που χρόνια τώρα «δουλεύουν» με την Κίνα, ενώ κάποιοι από αυτούς -και μάλιστα από τα μεγάλα ονόματα του εφοπλισμού- εκτός από την εμπορική συνεργασία, «χτίζουν» πάνω από 200 εμπορικά πλοία στα κινεζικά ναυπηγεία.
Συνεργασία προβλήτων
Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, οι Κινέζοι έχουν δεχτεί όχι μόνο τον διάλογο αλλά και κάποιες τροποποιήσεις, κυρίως στα εργασιακά θέματα. Επίσης οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν ότι ένα από τα θέματα που έχει θέσει η υπουργός είναι και η στενότερη συνεργασία της Cosco και του ΟΛΠ στην προβλήτα Νο1 που έχει παραμείνει στον Οργανισμό και στη Νο2 που έχει περάσει στα χέρια των Κινέζων.
Ηandelsblatt προς Παπανδρέου: «Προχωρήστε σε στάση πληρωμών»
-
«Με μεγάλο σεβασμό παρακολουθεί ο δυτικός κόσμος τις προσπάθειές σας να
αντιμετωπίσετε την κρίση χρέους. Κανένα άλλο δημοκρατικό κράτος δεν
κατάφερε σε και...
Πριν από 13 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου