Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2009

Μαθήματα σε... κοντέινερ

Οι προκατασκευασμένες αίθουσες που είχε υποσχεθεί η νομαρχία δεν τοποθετήθηκαν ποτέ και οι μαθητές αναγκάστηκαν να μπουν στα «κουτιά» για να μη χάσουν τα μαθήματα.

Μία εβδομάδα μετά το πρώτο «κουδούνι» για τη νέα σχολική χρονιά στο 2ο Λύκειο Πολίχνης στη Θεσσαλονίκη, οι 80... άστεγοι μαθητές της Α Λυκείου μπήκαν στα «κουτιά» που τους έδωσαν για αίθουσες και ξεκίνησαν τα μαθήματά τους.

Οι δύο προκατασκευασμένες αίθουσες που είχε υποσχεθεί η νομαρχία Θεσσαλονίκης ότι θα έστηνε σε διπλανό οικόπεδο, δεν μπήκαν ποτέ. Μαθητές, καθηγητές και γονείς αντίκρισαν στη θέση τους μόνο τις... τσιμεντένιες βάσεις και άρχισαν να κοιτάζονται μεταξύ τους. Το «μοίρασμα» δεν έφτανε και οι 80 μαθητές της Α Λυκείου... περίσσευαν.
Μαθήματα σε... κοντέινερ

Αποφασίστηκε η κατάληψη του σχολείου και την περασμένη Τετάρτη, τρεις μέρες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, μία νταλίκα περνούσε την πύλη του σχολείου. Στην καρότσα της είχε φορτωμένα δύο κοντέινερ, τα οποία τοποθετήθηκαν στις τσιμεντένιες βάσεις αντί για τις προκάτ αίθουσες.

Κατάληψη
Η κατάληψη λύθηκε μία μέρα μετά, καθώς τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας δέχτηκαν τα «κουτιά» ως λύση ανάγκης, με το επιχείρημα ότι είναι προτιμότερα αυτά από το να τριγυρνούν άσκοπα οι μαθητές χάνοντας τα μαθήματά τους.

Η Πολίχνη κρατά τα θλιβερά πρωτεία στη διπλοβάρδια εδώ και χρόνια. Στο συγκεκριμένο σχολείο φιλοξενούνται και 150 παιδιά από τη Ν. Ευκαρπία που δεν έχει Λύκειο, ενώ το Γυμνάσιο της Ν. Ευκαρπίας αριθμεί 470 μαθητές.

Τραγικά προβλήματα στη σχολική στέγη αντιμετωπίζουν και οι δήμοι Συκεών, Νεάπολης, αλλά και ο κεντρικός δήμος Θεσσαλονίκης, όπου τα ποσοστά διπλοβάρδιας φτάνουν το 29% στα νηπιαγωγεία, το 11% στα δημοτικά, το 21% στα γυμνάσια και το 16% στα λύκεια.

Διαμαρτυρία
Με πρωτοβουλία της Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, τοποθετήθηκαν πανό διαμαρτυρίας στις περιοχές που αντιμετωπίζουν οξυμένο πρόβλημα, ενώ προγραμματίζονται μαζικές κινητοποιήσεις, με αφετηρία τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας την ερχόμενη Τρίτη στη συνεδρίαση του νομαρχιακού συμβουλίου.

Μεταξύ των αιτημάτων είναι η διαφάνεια και ιεράρχηση αναγκών-προτεραιοτήτων στην κατασκευή σχολείων και στην κατανομή των κονδυλίων της νομαρχίας που προορίζονται για τη σχολική στέγη.

Επίσης, καλείται η νομαρχία «να πάψει να χαρίζει τεράστια ποσά στους μεγαλολεωφορειούχους με τις παράνομες, απευθείας αναθέσεις μεταφοράς μαθητών», καθώς και η Εκκλησία να παραχωρήσει στο δημόσιο οικόπεδα για σχολική στέγη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου