Παρασκευή 24 Απριλίου 2009

Εκρηξη στις πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων τον Απρίλιο

Η «Ανάσταση» ήρθε τελικά για κάποιες εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων οι οποίες είδαν πραγματικά τις πωλήσεις τους, ειδικά στα πολυτελή αυτοκίνητα να «απογειώνονται», ξεπερνώντας ακόμη και το 300%! Ωστόσο, οι εν λόγω εταιρείες δεν πέτυχαν τον συγκεκριμένο στόχο μόνο με την προσωρινή μείωση του Τέλους Ταξινόμησης κατά 50%, αλλά τόλμησαν να μειώσουν τις τιμές των μοντέλων τους με επιπλέον εκπτώσεις, οι οποίες κυμαίνονται από 10 έως και 20%! Ωστόσο η πολύ μεγάλη πτώση των τιμών σε κάποιες κατηγορίες οχημάτων έχει προκαλέσει το πάγωμα της αγοράς των μεταχειρισμένων Ι.Χ., όπως και των ανταλλαγών.

Υψηλόβαθμα στελέχη πάντως από την αγορά αυτοκινήτου διατηρούν κάποιες επιφυλάξεις, καθώς πέραν των εισαγωγικών εταιρειών που σημείωσαν πολύ μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις τους, κάποιες άλλες κατέγραψαν πολύ μεγάλη μείωση. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως κάποιες εταιρείες σημείωσαν πτώση υψηλότερη από 80% δημιουργώντας ένα αίσθημα ανησυχίας τόσο στους ιδιοκτήτες τους όσο και στα υψηλόβαθμα στελέχη τους. Σύμφωνα πάντως με τα πρώτα στοιχεία της αγοράς, στο πρώτο 20ήμερο του Απριλίου πουλήθηκαν περίπου 6.000 καινούργια αυτοκίνητα, όταν το πρώτο 15νθήμερο του αντίστοιχου μήνα πέρσι ταξινομήθηκαν 12.983 οχήματα, ενώ ο Απρίλιος του 2008 έκλεισε με 28.036 ταξινομήσεις.

Στελέχη πάντως από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων Ελλάδος εμφανίζονται ιδιαίτερα αισιόδοξοι για την πορεία της αγοράς τον Απρίλιο, καθώς, όπως υποστηρίζουν, έχουν καταγραφεί χιλιάδες νέες παραγγελίες στο επίσημο δίκτυό τους, οι οποίες θα εμφανιστούν στα αποτελέσματα των ταξινομήσεων τους επόμενους μήνες?

«Νεκρή» αγορά...
Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ωστόσο μέρα με την ημέρα βουλιάζει όλο και περισσότερο, καθώς η πλειονότητα των εμπόρων ΙΧ είδαν τα αυτοκίνητα που είχαν στα καταστήματά τους να απαξιώνονται δημιουργώντας τους πολύ μεγάλες ζημιές. Αλλωστε και ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου εδώ και πάρα πολύ καιρό, χωρίς όμως να εισακουστεί από κανέναν, και σύμφωνα με εκτιμήσεις των μελών του Δ.Σ.αναμένεται να βάλουν λουκέτο περισσότερα από 1.000 καταστήματα εμπορίας ΙΧ , ενώ ήδη 400 έχουν κλείσει από τον Δεκέμβριο.

Φέσια και κανόνια...
Οι έμποροι μεταχειρισμένων ΙΧ πέραν της μεγάλης απαξίωσης που έχουν υποστεί τα αυτοκίνητα που έχουν ήδη στις εκθέσεις τους έχουν να αντιμετωπίσουν τις τράπεζες, οι οποίες κατάσχουν καθημερινά εκατοντάδες αυτοκίνητα αλλά και το φαινόμενο των ακάλυπτων επιταγών που έχουν προμηθευτεί από συνεργάτες ή ακόμη και από πελάτες τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί έμπορος ΙΧ, ο οποίος από τον τελευταίο χρόνο έχει καταφέρει να διαθέσει περισσότερα από 250 αυτοκίνητα σε καταναλωτές λαμβάνοντας επιταγές ως αντίτιμο για την αποπληρωμή της πλειονότητας των συγκεκριμένων οχημάτων. Σήμερα οι 200 από τους 250 ιδιοκτήτες των εν λόγω αυτοκινήτων τα έχουν επιστρέψει στον συγκεκριμένο έμπορο, καθώς δεν κατάφεραν να καλύψουν το ύψος των επιταγών που είχαν. Μάλιστα αρκετοί συνάδελφοί του έσπευσαν να τον βοηθήσουν ώστε να μπορέσει να καθυστερήσει την κατάσχεση των συγκεκριμένων οχημάτων από τις τράπεζες.

Μεγάλη μείωση της τιμής ανταλλαγής

Οσοι σχεδιάζουν να αγοράσουν κάποιο καινούργιο ή μεταχειρισμένο ΙΧ ανταλλάσσοντας το παλιό τους αυτοκίνητο θα πρέπει να έχουν υπόψιν τους πως η αξία του έχει μειωθεί πάρα πολύ. Μάλιστα κάποιος ιδιοκτήτης πολυτελούς τετρακίνητου αυτοκινήτου ο οποίος το αγόρασε το 2008 έναντι 50.000 ευρώ η υψηλότερη τιμή ανταλλαγής που του δόθηκε από έμπορο ΙΧ ήταν μόλις 12.000 ευρώ!

Κάποιος άλλος με ένα supercar μοντέλο μόλις 2 ετών το οποίο είχε αγοραστεί έναντι 110.000 ευρώ η τιμή ανταλλαγής που του δόθηκε μετά από επίσκεψη σε 20 καταστήματα εμπορίας ΙΧ ήταν μόλις 32.000 ευρώ! Ψυχρολουσία παθαίνουν οι ιδιοκτήτες πολυτελών ΙΧ που επισκέπτονται τους εμπόρους αυτοκινήτων με οχήματα των οποίων η ηλικία αγγίζει τα 5 χρόνια καθώς για ένα αυτοκίνητο 5ετίας η αξία του οποίου ξεπερνούσε τις 65.000 ευρώ η υψηλότερη τιμή ανταλλαγής που δίνεται από τους ιδιοκτήτες καταστημάτων εμπορίας ΙΧ δεν ξεπερνά σε καμία περίπτωση τις 10.000 ευρώ!

Παρά τις διαβεβαιώσεις στελεχών του υπουργείου Οικονομίας προς τους Συνδέσμους της αγοράς αυτοκινήτου πως η εγκύκλιος με την τροποποίηση του καθεστώτος για τα Τέλη Μεταβίβασης και Αδείας έχει ήδη αποσταλεί προς τις Νομαρχίες της χώρας οι έμποροι εξακολουθούν να καταβάλουν το αντίστοιχο τίμημα στις νομαρχίες. Μάλιστα οι έμποροι καλούνται επιπρόσθετα να αντιμετωπίσουν και τους πελάτες τους οι οποίοι αρνούνται να τους καταβάλουν το συγκεκριμένο ποσό λόγω των εξαγγελιών της κυβέρνησης το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις πληρώνουν οι επαγγελματίες ώστε να μην χάσουν κάποιο πελάτη...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου