Εχασες το τελευταίο «Αλ Τσαντίρι Νιουζ»; Δεν ξέρεις σε ποια εξτρίμ ερώτηση της «Στιγμής της αλήθειας» σταμάτησε ο παίκτης; Δεν είδες το περασμένο επεισόδιο του «Λάκη του γλυκούλη»; Κανένα πρόβλημα. Ολο και κάποια εκπομπή θα εντάξει στην... ατζέντα της όσα συνέβησαν χθες στην τηλεόραση.
Τη μόδα της αναπαραγωγής προγραμμάτων μέσω άλλων εκπομπών, που χρόνο με το χρόνο εξαπλώνεται, αποφάσισαν να ερευνήσουν φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματος ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Συνέταξαν το σχετικό ερωτηματολόγιο, το μοίρασαν σε 581 αγόρια και κορίτσια ηλικίας 18 ως 25 ετών και... ιδού τα αποτελέσματα. Στην έλλειψη ιδεών (28,5%) και στην άγρα τηλεθέασης (27,5%) αποδίδουν το φαινόμενο της «ανακύκλωσης» οι περισσότεροι νέοι, ενώ αρκετοί (18,5%) υποστηρίζουν ότι τα προγράμματα αρέσουν, γι' αυτό και αναπαράγονται.
Στην πλειονότητά τους (87,5%) οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι έχουν αλλάξει κανάλι εξαιτίας του ότι έχουν βαρεθεί την παρουσίαση ενός προγράμματος σε επανάληψη και παραδέχτηκαν ότι έχουν επηρεαστεί από τρέιλερ για να παρακολουθήσουν μια εκπομπή (82%).
Το στέμμα του πλέον ανακυκλωμένου προγράμματος το απένειμαν στο «X-Factor» (38,5%) και μοίρασαν τους υπόλοιπους... τίτλους στη «Στιγμή της αλήθειας» (25,5%), στο «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» (20%), στον «Λάκη το γλυκούλη» (9%) και στο «Εχω ένα μυστικό» (6,5%). Στα παραπάνω θέματα οι απαντήσεις των αγοριών ήταν σχεδόν πανομοιότυπες μ' αυτές των κοριτσιών, μια ισορροπία που ανατρέπεται στην ερώτηση που αφορά στον τρόπο της αναπαραγωγής των προγραμμάτων. Τα περισσότερα κορίτσια επιλέγουν τη μορφή του κουτσομπολιού (40%), ενώ τα αγόρια προτιμούν τη σατιρική εκδοχή (57%).
«Μάχη των φύλλων»
Στην πλειονότητά τους οι νεαρές τηλεθεάτριες (64%) υποστηρίζουν ότι η επανάληψη είναι συνώνυμο της επιτυχίας για ένα πρόγραμμα, ενώ τα μισά αγόρια (51%) αμφισβητούν την εν λόγω θεωρία.
Ολοι συμφωνούν ότι οι εκπομπές που ανακυκλώνονται περισσότερο ανήκουν στην κατηγορία των ριάλιτι (52,5%) και έπονται τα σίριαλ (38,5%) και οι πολιτικές συζητήσεις (5,5%). Το 77% του συνόλου των ερωτηθέντων συνομολογεί ότι ορισμένες εκπομπές «επιβιώνουν» μόνο λόγω των «ανακυκλωθέντων προϊόντων» και θεωρεί ότι οι «κόντρες» που υπάρχουν σε κάποιο πρόγραμμα δίνουν αφορμή για την αναπαραγωγή του (66%).
Τα κορίτσια πιστεύουν ότι το κοινό βλέπει τις εκπομπές αναπαραγωγής κυρίως επειδή παρακολουθεί το αναπαραγόμενο πρόγραμμα (37%), τα αγόρια διατείνονται ότι τις βλέπουν τυχαία (32%), ενώ στο σύνολό τους θεωρούν ότι η ανακύκλωση εκπομπών γίνεται για διαφημιστικούς σκοπούς (53,5%). Σε ποσοστό 47% τα κορίτσια παραδέχονται ότι τους έλκουν τέτοιου είδους εκπομπές, ενώ κατηγορηματικά «όχι» απαντά το 71% των αγοριών. Κύριο θέμα της «ανακύκλωσης» αποτελεί ορισμένες φορές το «εμπόριο πόνου», υποστηρίζουν οι φοιτητές που διεξήγαγαν την έρευνα και οι συμμετέχοντες απαντούν ότι αυτό συμβαίνει κυρίως γιατί «πουλάει» (57,5%) και επειδή αποτελεί ένα εύκολο και σίγουρο θέμα (41%). Τέλος, στην ερώτηση γιατί κάποιες εκπομπές παίρνουν έτοιμο και αναπαράγουν ένα θέμα που κάποιοι άλλοι έχουν κοπιάσει να κάνουν, οι περισσότεροι απαντούν ότι το κάνουν για οικονομικό κέρδος (50%) και εξαιτίας της έλλειψης πρωτότυπων ιδεών (47,5%).
(Η έρευνα παρουσιάστηκε στον Ελεύθερο Τύπο)
Ηandelsblatt προς Παπανδρέου: «Προχωρήστε σε στάση πληρωμών»
-
«Με μεγάλο σεβασμό παρακολουθεί ο δυτικός κόσμος τις προσπάθειές σας να
αντιμετωπίσετε την κρίση χρέους. Κανένα άλλο δημοκρατικό κράτος δεν
κατάφερε σε και...
Πριν από 13 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου